Francis Ford Coppola: “Al cap dels anys, es corregeixen coses als films que un va acceptar contra la seva voluntat”

Francis Ford Coppola acaba de rebrer el Premi Lumière a Lió 2019. Crític amb l’actual Hollywood de la Marvel, Coppola va explicar per què ha decidit encara fer-li un final cut al seu monument cinematogràfic que és Apocalypse now (1979): “més llarg que la versió original però una mica més curt que el Redux del 2001”. Així mateix, també ens parla de la seva pel·lícula en projecte, 'Megalópolis'

Vicenç Batalla
 
 
 
JEAN-LUC MÈGE | Francis Ford Coppola, al Festival Lumière 2019 a Lió

JEAN-LUC MÈGE | Francis Ford Coppola, al Festival Lumière 2019 a Lió

Un Francis Ford Coppola que acaba de complir vuitanta anys (Detroit, 1939) va aparèixer familiar i atent acompanyat de la seva esposa Eleanor i el seu fill Roman per rebre el Premi Lumière a Lió 2019. Més prim que la darrera vegada que el vam veure presentant Tetro el 2009 a la Quinzena de Realitzadors de Canes, les seves trobades amb el públic, la premsa i els estudiants el van revelar amb un desig no esgotat per seguir experimentant amb el cinema. Crític amb l’actual Hollywood de la Marvel, com també va emfatitzar el seu company Martin Scorsese presentant en exclusiva The Irishman, Coppola va explicar per què ha decidit encara fer-li un final cut al seu monument cinematogràfic que és Apocalypse now (1979): “més llarg que la versió original però una mica més curt que el Redux del 2001”.

I respecte a la nova versió en aquest cas reduïda d’El Padrí III (1990) i ara anomenada Coda: the death of Michael Corleone, es va lamentar de les crítiques al seu moment perquè li havia atorgat un dels papers protagonistes a la seva filla Sofia (“ni Julia Roberts ni Winona Ryder no ho van poder fer”). Per ell, el cinema és com una família i “s’han d’utilitzar les armes de les que un disposa” per dur-lo a terme. I se n’alegra que ara pugui esdevenir artísticament “immortal” gràcies a la inspiració que li expressen nous directors com el sud-coreà Bong Joon-ho (Palma d’Or 2019 amb Parasite) en el discurs que aquest li va fer a la cerimònia d’entrega del guardó.

A l’encontre amb la premsa, en què el president i el director del festival Bertrand Tavernier i Thierry Frémaux també van intervenir, el realitzador nord-americà va parlar de la seva pel·lícula en projecte Megalòpolis que imagina més gran fins i tot que totes les altres. De moment, va fer el seu particular remake de La sortida de les fàbriques Lumière (1895, naixement del cinema) convidant tota una colla d’actors improvisats. Una estona abans ens feia les següents declaracions a tots els periodistes (amb la sempre excel·lent ajuda en la traducció de Massoumeh Lahidji), incloent-hi la nostra pregunta sobre la revisió de la seva pròpia filmografia. 

Llegeix l’entrevista sencera a París/BCN…

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*