Una odissea, del Mediterrani a l’Amazònia

El mite fundacional de la literatura occidental, l’Odissea d’Homer, és l’eix vertebrador del Festival d’Avinyó 2019 en una connexió entre passat i present i aquelles tragèdies que ens persegueixen de forma cíclica. Ara, en un Mediterrani cementiri de migrants i desposseïts

Vicenç Batalla
 
 
 
CHRISTOPHE RAYNAUD DE LARGE | El testimoni en directe de l’actriu siriana Yara Ktaish al Present que desborda-La nostra odissea II, de la brasilera Cristiane Jatahy

CHRISTOPHE RAYNAUD DE LARGE | El testimoni en directe de l’actriu siriana Yara Ktaish al Present que desborda-La nostra odissea II, de la brasilera Cristiane Jatahy

El mite fundacional de la literatura occidental, l’Odissea d’Homer, és l’eix vertebrador del Festival d’Avinyó 2019 en una connexió entre passat i present i aquelles tragèdies que ens persegueixen de forma cíclica. Ara, en un Mediterrani cementiri de migrants i desposseïts. Hi ha les obres originals o inspirades per aquest text clàssic, i les que radiografien l’actual malestar d’Europa i els corrents polítics xenòfobs que aixequen murs contra els pàries d’altres continents.

Però Ulisses també arriba a l’Amazònia per trobar-se amb els indígenes a qui Bolsonaro els hi està arravatant les seves terres en benefici dels grans terratinents i les corporacions. Una lluita artística perquè les idees siguin un patrimoni per construir i no per destruir, i on els primers dies hi va fer una aparició autocrítica en una obra l’expresident francès François Hollande. Fins al 23 de juliol, el director del certamen Olivier Py convida a aquest exercici amb una quarantena d’espectacles oficials entre els quals hi ha el del xinès Meng Jinghui que ens va deixar astorats amb La casa de te.

Llegeix la crònica completa a París/BCN…

Deja un comentario.

Tu dirección de correo no será publicada.


*