Un Sónar de música urbana, global i de gènere

Fa 25 anys hagués estat difícil d’imaginar que el Sónar, una ‘trobada de músiques avançades’ en el seu origen, hagués inclòs tant de rap, reggaeton i sons afrocaribenys a la seva programació. Aquesta és una dissecció impura d’un Sónar 2019 excepcionalment al juliol (18-20)

Vicenç Batalla
 
 
 
ARXIU | El porto-riqueny Bad Bunny, nova estrella del reggaeton i un dels caps de cartell del Sónar 2019 que ha desconcertat alguns

ARXIU | El porto-riqueny Bad Bunny, nova estrella del reggaeton i un dels caps de cartell del Sónar 2019 que ha desconcertat alguns

Fa 25 anys hagués estat difícil d’imaginar que el Sónar, una ‘trobada de músiques avançades’ en el seu origen, hagués inclòs tant de rap, reggaeton i sons afrocaribenys a la seva programació o que hagués fet venir artistes d’Uganda, Kènia o Puerto Rico. I que, a més de la tecnologia, es convertís en un espai per al qüestionament de gènere. La intel·ligència artificial és un dels eixos en aquesta vint-i-sisena edició al congrés paral·lel Sónar+D, amb esperades i atractives actuacions.

Però allò que crida més l’atenció és que el festival, ara propietat del fons d’inversió nord-americà Providence encara que amb la mateixa estructura directiva, hagi sabut adaptar-se a aquests nous temps millennials de cultura urbana, xarxes socials i món globalitzat. Amb una joventut a Barcelona, Madrid, Berlín, Buenos Aires, Durban o Istanbul que de vegades té més coses en comú entre ells·e·s que amb el poder que els governa. Aquesta és una dissecció impura d’un Sónar 2019 excepcionalment al juliol (18-20).

Llegeix la crònica completa a París/BCN…

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*