L’empresa de Míriam Nogueras només s’expressa en castellà

Des del logo a la web passant per les xarxes socials. Bonclasfil, comercialitzadora de fils de cosir de la qual és copropietària la nova vicepresidenta del PDeCat, Míriam Nogueras, fa tota la seva comunicació externa únicament en llengua espanyola.

Víctor Saura
 
 
 
La 'home' de la web de Bonclasfil

La 'home' de la web de Bonclasfil

“Bobinas de hilo y productos téxtiles”. Aquest és el lema que acompanya el logo de Bonclasfil SL, l’empresa de la qual és copropietària Míriam Nogueras, segons ha declarat en diverses ocasions i segons consta al registre de béns que va presentar coma diputada al Congrés. No existeix la versió del logo on posi “Bobines de fil i productes tèxtils”.

De fet, tota la web de Bonclasfil està íntegrament en castellà, i només en castellà. Els diferents productes que venen, la carta de colors, la típica descripció de l’empresa, les dades de contacte, i fins i tot el blog, que només té una entrada sobre el fil de cosir i la seva evolució al llarg dels temps. Tot en castellà.

Bonclasfil és una empresa de menys de 10 treballadors que es va constituir el 22 de setembre de 2015, en plena efervesència del procés independentista. Aleshores Nogueras era regidora de Cardedeu com a independent dins d’una llista de CDC, i membre del Cercle Català de Negocis, a més d’una gran activista proindependència a través de les tertúlies i Twitter. Poc després, el desembre de 2015, va ser elegida Diputada al Congrés dins de la llista Democràcia i Llibertat. Fidel acèrrima a Carles Puigdemont, ara Nogueras és la vicepresidenta del PDeCat i serà la candidata d’aquest partit (o de la Crida per la República) a l’alcaldia de Mataró a les properes eleccions municipals.

Miriam Nogueras és accionista però no administra l’empresa. El seu administrador únic és Josep Botey Galindo. Bonclasfil té la seu a un polígon industrial de Cabrera de Mar.

Xarxes professionals

La mateixa política comunicativa de Bonclasfil s’ha aplicat a la tímida presència a xarxes socials. La firma no té compte de Twitter ni Instagram, sí que en té de Facebook però no hi ha penjat mai res, i a Linkedin hi té un perfil escrit íntegrament en castellà. Al portal de la Xarxa Industrial de Catalunya, on apareixen empreses de tota mena, compta amb un altre perfil, igualment escrit amb la llengua de Cervantes.

A banda, documents interns sobre les característiques dels seus productes, que es poden trobar per la xarxa, també estan en castellà.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*