El 52% de la població de l’àrea de Barcelona està a favor de la unió del tramvia per la Diagonal

La majoria de votants d'ERC, Ciutadans i la CUP donen suport a la infraestructura, encara que cap dels tres té previst votar 'sí' per discrepàncies amb el projecte. Divendres que ve el plenari municipal decideix si tira endavant l'obra o la guarda en un calaix, i per ara hi ha majoria de vots per la segona opció

Pau Rodriguez
 
 
 
El tramvia per la Diagonal de Barcelona | Ajuntament de Barcelona

El tramvia per la Diagonal de Barcelona | Ajuntament de Barcelona

Més de la meitat de la població que viu als municipis de Barcelona en què circula el tramvia estan a favor que aquest transport es connecti per l’avinguda Diagonal de Barcelona. Segons una enquesta de l’empresa Feedback encarregada per l’Ajuntament de la capital catalana, el 52,4% dóna suport a la infraestructura que aquest divendres se sotmet a votació, mentre que només el 24,1% la rebutja i al 15,7% li resulta indiferent. Tot i això, si res canvia en el pla polític, la unió del tramvia s’haurà de guardar en un calaix, ja que obtindrà  només els vots favorables de Barcelona en Comú i el PSC, lluny de la majoria del ple.

L’entusiasme per connectar   els 3,6 quilòmetres de la Diagonal  que separen els dos trams de tramvia varia en funció del municipi. De les nou localitats que participen en aquesta enquesta, a Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat o Sant Adrià de Besòs el ‘sí’ al tramvia supera el 70% dels enquestats. A Barcelona hi dóna suport el 48,7% , mentre que els que el rebutgen són menys, el 29,5%, en una ciutat en què l’ús d’aquest transport és menor que a la resta de l’àrea metropolitana, ja que compta amb la xarxa de metro.

Els principals arguments que llança l’enquesta per defensar la connexió d’aquest transport són que milloraria la connectivitat de la xarxa pública de transports (41%) i la mobilitat de la ciutat en general (40%). Per contra, d’entre els que s’oposen un 46% ho fa perquè té por que dificulti “encara més” la circulació a la que és una de les principals avingudes d’entrada i sortida de la ciutat.

Un dels resultats que més destaca és el grau d’acceptació del tramvia segons els votants de cada partit. Formacions com ERC, Ciutadans o la CUP, que previsiblement s’oposaran a l’obra, tenen un electorat que li dóna suport en un 56%, 54% i 77%, respectivament. També hi ha majoria a favor de la connexió per la Diagonal a Barcelona el Comú (58%) i PSC (52%). En el cas del PDeCAT, els que estan a favor són menys del 30%.

La negativa d’ERC

El Govern d’Ada Colau està especialment dolgut amb la negativa d’ERC, a qui acusen d’electoralisme en la seva decisió. No entenen com la formació que representa Alfred Bosch votarà en contra d’una infraestructura que porten en el seu programa electoral, més quan asseguren que els han fet concessions, com ara connectar d’entrada un tram més reduït (de plaça Glòries a Verdaguer) i pactar un protocol amb l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM), l’organisme de qui depèn en realitat la infraestructura, per revisar la tarifa tècnica (el que cobra l’empresa per cada viatge). 

Però des d’ERC es mantenen ferms. Asseguren que el que ells demanaven era no un protocol, sinó un conveni amb l’ATM en el qual s’especifiqui qui es portarà els beneficis que deixi el nou tram del tramvia. Bosch creu que l’Ajuntament no hauria d’avançar els 200 milions que costa l’obra si la gestió del tramvia es manté en mans privades. Una cosa al que Barcelona en Comú ja ha contestat argumentant que no poden assumir el cost de retirar la concessió a l’empresa Tram -costaria entre 220 i 400 milions-, de manera que el seu compromís implica assumir la gestió pública quan venci el contracte, l’any 2032.

En el cas de la CUP, també s’oposen al projecte actual del tramvia per la gestió privada. PDeCAT i PP ja van deixar clara la seva negativa i defensen com a alternativa una línia d’autobús elèctric, el D30. Finalment, Ciutadans no s’ha mostrat mai contrari a la connexió, però tampoc l’ha considerat una prioritat, de manera que pocs esperen d’ells que acabi donant el ‘sí’ a les obres.

Aquest és un article de eldiario.es

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*