Cristina de Middel, fotografia animista a Arles

La fotògrafa hispana del moment bifurca els seus projectes pels cinc continents i com a tal va ser una de les convidades de la manifestació provençal. La polièdrica cita arlesiana, oberta fins al 23 de setembre, compta amb una cinquantena de propostes disseminades per tot el municipi de la Camarga.

Vicenç Batalla
 
 
 
Una imatge a Benín de l’exposició Midnight at the Crossroads

Una imatge a Benín de l’exposició Midnight at the Crossroads

El do de la ubiqüitat de l’alacantina Cristina de Middel li permet ser la comissària especial de PHotoEspaña i presentar la nova exposició Midnight at the crossroads, juntament amb el seu company Bruno Morais, als Rencontres de la Photographie d’Arles alhora que firma un nou capítol a París de la seva sèrie Gentlemen’s club sobre clients de prostitutes. La fotògrafa hispana del moment bifurca els seus projectes pels cinc continents i com a tal va ser una de les convidades de la manifestació provençal durant la setmana de presentació. La polièdrica cita arlesiana, oberta fins al 23 de setembre, compta amb una cinquantena de propostes disseminades per tot el municipi de la Camarga. Exposicions sobre les que tindrem oportunitat de tornar-ne a parlar en futurs articles.

Si una cosa caracteritza la Premi Nacional de Fotografia 2017 Cristina de Middel és la seva capacitat a fer de les seves imatges un sincretisme de la societat actual, travessant fronteres, gèneres, conflictes i normes estilístiques. Procedent del fotoperiodisme i de la fotografia humanitària, les convencions de la premsa se li van fer massa estretes i des de fa una desena d’any explora totes les possibilitats que li ofereix la càmera per intentar explicar i explicar-se el món. Fins al punt d’haver-se situat al bell mig de la fotografia contemporània que s’exhibeix a les galeries d’art i de la producció de llibres objecte que connecta amb tota una nova generació de grafistes i activistes de les xarxes.

La seva obra més recent és Midnight at the crossroads (Minuit à la croisée des chemins, en versió francesa), un treball amb el seu marit Bruno Morais sobre la llegenda de l’esperit Èsù que recorre la religió ioruba com una divinitat tan benèfica com malèfica a través de Benín, Haití, Cuba i Brasil. Un viatge fotogràfic per aquests quatre territoris, com va ser el de l’esclavitud, per reivindicar l’autenticitat d’aquestes tradicions i desfer els mites creats per missioners del passat i el present. El comissari és el barceloní Claudi Carreras, que porta anys amunt i avall al continent americà i efectua actualment una investigació amb imatges de les arrels africanes des de Mèxic.

Pots llegir l’article sencer a Parisbcn.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*