Arles i Madrid ‘me mata’

Les idees que van permetre una joventut que sortia del franquisme d’alliberar-se i posseir la seva pròpia existència es mostren a l'exposició fotogràfica 'La Movida. Crònica d’una agitació 1978-1988'. Conté tant de declaració generacional d’aquella època com d’alerta actual sobre el que no hauria de perdre’s. La mostra arribarà a la galeria barcelonina Colectania a la tardor

Vicenç Batalla
 
 
 
Eduardo y Lirio | Alberto García-Alix

Eduardo y Lirio | Alberto García-Alix

El Madrid de la Movida es transporta fotogràficament als Rencontres francesos d’Arles, gràcies a Foto Colectania de Barcelona, just quan a la capital espanyola reneixen fantasmes del passat a l’ajuntament. Les imatges heterodoxes d’Alberto García-Alix, Ouka Leele, Pablo Pérez-Mínguez i Miguel Trillo presideixen la sala, incloses a la temàtica El cos és un arma, mentre a la capital espanyola aprenents de bruixot volen tornar a tancar, reprimir i estigmatitzar aquest cos.

I, darrera d’això, les idees que havien permès una joventut que sortia del franquisme d’alliberar-se i posseir la seva pròpia existència. La Movida. Crònica d’una agitació 1978-1988 conté tant de declaració generacional d’aquella època com d’alerta actual sobre el que no hauria de perdre’s. I d’això ens en parlen els supervivents García-Alix, Ouka Leele i Trillo. Enmig d’uns Rencontres d’Arles que celebren la seva cinquantena edició amb un cartell, a l’inrevés, de la sèrie Peluquería d’Ouka Leele. Un debat que pot continuar viu quan l’exposició es presenti a la mateixa galeria barcelonina Colectania entre octubre i febrer pròxims.

Llegeix la crònica completa a París/BCN

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*